خوشه

این جا قصه بر عکس است

3+3

چهارشنبه, ۲۴ تیر ۱۳۹۴، ۰۵:۵۷ ب.ظ

اما امروزه که در این شرایط مذاکراتی صورت گرفت و متن نهایی هم تهیه شده و تنها منتظر تأیید مجالس ایران و آمریکا هستیم، باید متوجه باشیم که هر نوع قید و بندی که باعث شود این یهود و نصاری در مملکت اسلامی نفوذ پیدا کنند و بتوانند بر مردم مسلمان حتی کمترین میزان تسلطی پیدا کنند، نباید در متن توافق نامه بیاید. و نباید از طرف ایرانی قبول شود. چرا که این ها با اصول اسلامی و قرآنی و روایی هرگز سازگاری ندارد.

در کنار این نکته باید متذکر شویم که هرگز نباید مسائل مختلف باهم خلط و اشتباه شود. توافق بر سر یک سری مسائل با ویژگی یاد شده هر گز نباید باعث شود که ما خوی استکبار ستیزی که یک اخلاق برآمده از فرهنگ قرآنی است را فراموش کنیم. ما نباید هرگز مرگ بر آمریکا ها و مرگ بر اسرائیل ها را فراموش کنیم.

اما نکته اهم این است که امام خمینی رحمت الله علیه با ارائه یک خط روشن برای سنجش اعمال در قبال آمریکایی ها فرمودند اگر دشمن از کارتان راضی بود بدانید اشتباه است. این جمله، از جملات معروفی است که از ایشان نقل شده. و بسیار راهبردی و کرابردی است. در نتیجه مذاکرات هم باید نظر کنیم و ببینیم که دشمنان چه می گویند؟

آن چه که در حال حاضر شنیده شده و می بینیم این است که راضی بوده و هستند. بنده اصلا کاری به جناح ها و نظرات سیاسیون ندارم. آن چه برای من مهم است این است که در حال حاضر اوباما، کری، و تعدادی از مخالفین مذاکره در کنگره آمریکا از این مذاکره راضی و حتی بعضی از آن ها این مذاکره را بالاتر از حد تصور می دانند. و این چراغ قرمز و چراغ خطری است برای ما که حواسمان باشد راهی که رفته ایم قدری کج بوده است.

تا عید فطر نظر بنده همین است.